logo logo logo logo
Рубрика: Актуелно, Религија, Друштво    Аутор: jovan    пута прочитано    Датум: 23.03.2008    Одштампај
PDF pageEmail pagePrint page

Doček Pape Jovana II u Hrvatsku novotarac i papista Fotije -vladika SPC sa rimokatoličkim sveštenicima!U sredu je održana ispovest i pričešće sveštenika eparhije dalmatinske. I tu ne bi bilo ništa čudno da nije izbila tiha pobuna sveštenstva eparhije. 

Jovan za novinar.de; 23.03.2008

+++

Već dugo sveštenici dalmacije trpe torturu episkopa, tako da je to jednom moralo izaći i na videlo. Episkop forsira jedino kaluđere, što je već odavno jasno svim sveštenicima, a skoro je i javno rekao episkopu žičkom Hrizostomu da mrzi i ne podnosi popove. Kada se izdvojio od sveštenika poslije Liturgije i odbio ručati s nama, to je bila kap koja je prelila čašu. Svi mi sveštenici smo dogovorno napustili manastir Krku, odbivši da se tako ponaša prema nama. Neka braća sveštenici su već javno iskazali neposlušnost, a on ne sme ni pisnuti, jer zna da će onda oni progovoriti. A onda teško njemu.

Sveštenici već dugo pokušavaju da izbegnu bogosluženje sa episkopom, jer se mladi kaluđeri, mada su par godina po rukopoloženju iza ostalih sveštenika, pričešćuju prije svih ostalih i imaju prvenstvo bogosluženja! Jedino nema obrazloženja! Tako je bilo i toga dana. O sujeto! Učenik pristupa pričešću pre učitelja i duhovnika!

Sada je došlo vreme i da se javno progovori o tome. Nas sveštenike je doveo u situaciju u kakvoj nismo bili nikada. Prema nama se episkop ponaša kako se nisu ponašali ni najgori dušmani. Ostavio nas je na milost i nemilost parohije da od nje živimo, iako dobro zna da je to sve povratnički svet i da ni oni nemaju za hleb. Nemamo nikakva osiguranja, čak ni ono najosnovnije -zdravstveno, iako mu država daje novac za to. Vara i nas i državu.

Gde je novac? To niko niti zna niti sme pitati, ali novca nema. Ponižava nas na svakom koraku i kleveta, a sebi pripisuje naše zasluge. Ali bitno je da kaluđeri imaju sve, familijarni ljudi ni korice hleba, bez obzira što smo mi sa narodom i u narodu.

Dokle takva poniženja? Je li naš greh što nismo kaluđeri?

Izbegava ga dođe na parohije, jer se boji osvete ljudi koji tu žive. Poznata je situacija od prošle godine u jednom selu pored Knina kada je pobegao od naroda i ne ostade ni na ručku, a i priseo bi mu.

Već pet godina nije održan niti jedan bratski sastanak sveštenstva! Zašto? Jer zna da bi na tome sastanku izašla na videla sva njegova nedela, koja se gone i krivično! Poznato je i njegovo licemerje. Kada je u društvu nekoga sveštenika tapše ga po leđima i čestita, pa i onda kada nema šta čestitati, ali čim sveštenik ode ovaj drvlje i kamenje na njega.

Niti jednog trenutka nije postavio sebi pitanje zašto mu je pet sveštenika otišlo u godinu dana, a i ostali žele da odu?! On lepo kaže ajde ti oče, ja ću ti pomoći, a kada taj sveštenik i nađe drugu eparhiju on ga lepo kod toga episkopa okleveta. I braća sveštenici koji su uspeli pobeći, ali zaista pobeći glavom bez obzira, oklevetani su. Tako je jedan otišao zato što je imao ljubavnicu, drugi zato što je zagledao učenicu osmog razreda, treći…

To su sve bili čestiti, familijarni ljudi, koji nisu imali vremena ručati, a kamoli tako nešto i pomisliti, a da ne kažem i činiti! Neka njihovi parohijani svedoče za njih! Ali, avaj, svi su grešni, poročni i svakakvi, jedino se u njega ne nađe greha! On ipak mora imati opravdanje. Interesantno će biti videti kakva će biti reakcija tih sveštenika kada za ovo doznaju. Unapred – ON ĆE SVE NEGIRATI. VRLO JEDNOSTAVNO!

A verujte, neće čak ni okom trepnuti. 

Dosta braće sveštenika je u nemilosti kod njega javno i on to ne krije, ali je sada pokazao pravo lice prema svim sveštenicima. Vreme će pokazati, a Bog suditi!

 

Jovan; 23.03.2008

 

+++ 

Redakcijski komentar

podobni.JPG

Urednik




27 коментара у вези “Tiha pobuna sveštenstva eparhija dalmatinske”
  1. Pomoz Bog braćo,
    ne znam ko je ovaj brat Jovan što piše ovakve stvari??
    Dali je taj „brat Jovan“ bio nekada u prisustvu vladike Fotija? Ne znam samo kako neko može takve stvari da piše,ustvari da tako izmišlja i laže.
    Kao prvo vladika Fotije nikada nije izdvajao „kaluđere“ od sveštenika „popova“. Sam razlog odlaska tih par sveštenika bio je jedan „naći bolju parohiju gde ima više para,gde su sve pravoslavci,crkve sređene a ti pope samo stavi ruke u džepove,imaj dobar auto i boli te za parohijane“. Bratski sastanak se svake godine održava i vladika Fotije svaki put sedne sa narodom,sveštenicima i popriča o njihovom problemu.
    Zaista mi je žao gledati ovakve laže koje naši ljudi izmišljaju.
    Prosti „brate“ Jovane i pokušaj da spaseš dušu jer ti je duša važnija od pisanja ovakvih „““ISTINA“““!!!

  2. Dalmatinci se pokazuju kao vrlo vickast deo srpskog naroda. Pa kako nebi kad su izrodili i jednog plemica medju vladikama. A, pardon, on ima crnu rupu…

  3. Ima tu jos mnogo toga. Brate slobodane, grijeh je ovako govoriti za svestenike koji su otisli iz eparhije. Brate slobodane ti si neko **** lazljivo.
    „Bratski sastanak se svake godine održava “ – LAZ
    “naći bolju parohiju gde ima više para,gde su sve pravoslavci,crkve sređene a ti pope samo stavi ruke u džepove,imaj dobar auto i boli te za parohijane” – LAZ
    „vladika Fotije svaki put sedne sa narodom,sveštenicima i popriča o njihovom problemu“ – LAZ

    Prosti “brate” slobodane i pokušaj da spaseš dušu jer ti je duša važnija od pisanja ovakvih “”“ISTINA”“”!!!

  4. Pa „istinoljubivi“ slobodane20. Ili si kaluđer ili si zaluđen. Laž je ono što si ti napisao. Ja sam u prisustvu episkopa Fotija bio nažalost i previše puta, pa sam malo bolje upućen nego ti. Ja niti izmišljam niti lažem.
    Kaluđeri su za episkopa uvek bili posebni i to nije tajna.
    Da su ti sveštenici bili povođeni za onim što ti govoriš ne bi ni dolazili. ŠTO SI FINIJI TO SI JEFTINIJI!!! E pa dragi slobodane20 toga više nema!
    Ko vam je podigao opljačkane i opustošene crkve? Ti slobodane20 sigurno nisi! To su najvećim delom uradili sveštenici koji su otišli. Da su želeli aute i novac sveštenici ne bi ni došli u Dalmaciju, a poletni ste i da nagradite sveštenike, koji su pored vas i gladni i žedni. Ali sveštenici ne krive vas, pardon, ne krive većinu vas, sebe ovde ne ubrajaj! Krvi bi se vi pojedini sveštenicima napili. Više nego ‘Rvati. Kada ste vi stali uz svoje sveštenike? Nikada, ali te to ne ometa da ih napadaš i klevetaš! O prodana dušo!
    Da li ti slobodane20 znaš šta je bratski sastanak. Šta ti podrazumevaš pod tim? Bratski sastanak podrazumeva sastanak svih sveštenika jedne eparhije, a takav dugo, dugo nije održan. Ako si ti bio na nekome objasni mi gde se održavao i u kojem sastavu, jer ja za njega ne znam!
    O problemima je lako pričati, ali probleme treba rešavati! Dokaži mi gde sam ja i u jednoj jedinoj reči slagao! Evo ja tebe prozivam da si ti lažov i suprostavi mi se argumentima da nisam u pravu!
    A što se tiče duše ja svoju čuvam, ali izgleda da je tvoja u pitanju. Čuvaj ti svoju dušu a o mojoj se ne brini! Prosti i ti pa i ti napiši svoju „ISTINU“, da se suočimo!

  5. Dokle je ovo doslo !
    Ovo je dokaz, prije svega, da je laz kad slobodan20 kaze:

    „Bratski sastanak se svake godine održava“,
    „vladika Fotije svaki put sedne sa narodom,sveštenicima i popriča o njihovom problemu“
    – jer kad bi to bilo tako, bratija se nebi prepucavala preko interneta.

    Dalje, slobodan20, sramis li se ljudi (jer svi znamo ko se krije iza ovog nicka), ako se vec Boga ne bojis kad kazes:
    „razlog odlaska tih par sveštenika bio je jedan “naći bolju parohiju gde ima više para,gde su sve pravoslavci,crkve sređene a ti pope samo stavi ruke u džepove,imaj dobar auto i boli te za parohijane”
    – ma kome pokusavas podvaliti tu pricu ? na ljude koji su otisli iz dalmacije ni jedan episkop, koji ih je primio, nije se zalio na te ljude, vec su neki i napredovali. slobodan20, jel zelis reci da su episkopi koji su primili te ljude „ludi“ i da ne znaju sto rade ?

    Zaista mi je žao gledati ovakve laže koje naši ljudi izmišljaju.
    Prosti “brate” slobodane20 i pokušaj da spaseš dušu jer ti je duša važnija od pisanja ovakvih “”“ISTINA”“”!!!

  6. Nema razloga za međusobno optuživanje. Eto i ti si brate jovane slagao ime, a prezime nisi ni naveo (kao i svi mi koji koristimo pseudonime), pa prema tome od suočavanja nema ništa. Naprosto, imate različite poglede na istu osobu, kao što to ima i većina ljudi. A na bratskim sastancima sveštenstva se ništa ne rešava. Ama baš ništa, a svi episkopi više vole kaluđere nego mirsko sveštenstvo. To je sasvim normalno, jer su i oni kaluđeri (osim staroslavnog dalmatinskog plemića koji dan nije proveo u manastiru).

     

    Redakcijski komentar

    Gos’n „ciceron“ ne preuzimajte na slabašna pleća ulogu sudije i savetnika. Niste plaćeni(bar ne od nas) za taj posao(?!) Ovde se suočavaju mešljenja o problemima kiji nisu izmišljeni vec stvarni i opipiljivi. Znači ne suočavaju se „jovan“ i „slobodan20“ sa „začinom C“ na svaku temu, tamo nekim „ciceronom“ već upravo „različiti pogledi“ na PROBLEM koji postoji. Svako dobro vam želi

    S.Marjanović

  7. Ako je sve ovo tacno kako topik kaze onda nasi popovi ima zacas da odlete u neku hrvatsku pravoslavnu crkvu.

  8. Oprosti brate Marjanoviću, ali ja upravo ne presudjujem. Nijedna recenica u mom komentaru nije presuda ni jovanu ni slobodanu20, vec upravo komentar. Zacudile su me ove Vase reci jer ni rec niste izustili recimo bratu slobodannu koji je upravo presudio kad je stao na stranu jednog od ucesnika. Ja u svome komentaru nisam stao ni na ciju stranu, a cak sam i za sebe rekao da se krijem iza pseudonima, sto samim tim znaci da nisam spreman da se direktno sa nekim suocim. Dakle, neznam sta nije tacno u mom komentaru:
    -zar se zaista vecina ucesnika ne krije iza pseudonima? pa naravno da se krije…
    -zar zaista sve vladike ne vole vise kaludjere od popova? pa zaista vole i proteziraju…
    -zar se na bratskim sastancima sveštenika ikad ista ozbiljno resilo? nikada se nije nista ozbiljno resilo ni na jednom sastanku svestenstva ni jedne eparhije…
    -zar zaista nuncije irinej nije ni jednog dana proveo u manastiru? zaista nije niti jednog jedinog dana proveo u manastiru…
    Ovaj Vas komentar me iznenadio jer je izasao iz okvira vasih dosadasnjih komentara koji su imali za cilj da pojasne stanje. Sada aludirate na to da sam od nekog placen: „Niste plaćeni(bar ne od nas)“… Jedino od koga sam trenutno placen, kao stručnjak za pravo, je jedan Veliki srbin na cijem sam sudjenju angazovan kao savetnik odbrane i niko drugi. Na Vašem sajtu se doticem tema koje su vezane za Australiju (sto mi je bio i cilj u ovom komentaru, ko je malo pazljivije citao) jer tamosnje stanje poznajem. Eto toliko brate Marjanovicu i oprostite ako sam nekog svojim komentarima uvredio.

    Redakcijski komentar

    Gos’n „ciceron“ mi se dobro razumemo. Samo vi dalje komentarišite, naravno ne samo teme koje su vezane za Australiju. Pozdravite nam tog Velikog srbina :-)! Ono, u današnje vreme su svi Srbi, koji su ISTINSKI rodoljubi i patriote –Veliki Srbi. Svako dobro od

    S.Marjanović

  9. Istina je da se svi krijemo iza pseudonima, ali to nije razlog da se ne suočimo.
    Ja nisam nikoga pozvao na megdan sa topuzima, već sa rečima. Ja sam svoje izneo i stojim iza toga. Ja i sada pozivam sve one koji misle da lažem da mi se argumentima suprostave. Moje je posle da odgovorim na optužbe protiv mene. A slobodan20 neka se malo zamisli. Neka se propita, a u mogućnosti je, o svemu što sam ja napisao.

  10. E braćo moja i sveštenici i mirjani. Pa zar tako u dane velikog Vaskršnjeg posta? Umesto da praštate i da se mirite, vi sikćete i ogovarate. U ove dane, brate Jovane i Slobodanne bi trebali da praštate svome Episkopu, „ako“ li je štogod učinio protiv vas i da se Bogu molite za njegov povratak, a ne da ga pred ljudima koji ga ne poznaju umanjujete i vređate. Zar vi braćo mislite da postoji idealan episkop, eparhija, sveštenik, kaluđer? Idealan vernik? Vi onda živite u nekom drugom svetu, jer ovaj u kojem mi živimo nije takav. Ni u mojoj Eparhiji ne cvetaju ruže, niti svima Episkop odgovara, niti su mu „možda“ sve radnje ispravne. Ali ko sam ja da mu sudim ili gore još od toga da ga blatim pred drugima? Pa imam ja i previše svoga lošeg, da teretim svoja leđa tuđim. Imaju i drugi oči, pa će videti i bez mojih reči, koje će samo meni naškoditi, jer sam ogovarao brata svoga (u ovom slučaju Episkopa svoga kome sam se pri rukopoloženju zakleo na poslušnost). A šta ako slučajno ja grešim? ili sam možda prenaglio u rečima pa oklevetao? Šta onda brate Jovane? Umesto da u ove dane preispituješ sebe, ti preispituješ svoga Episkopa? Zalutao si brate moj u pogrešne vode. Bio on takakv kakvim ga ti opisuješ ili ne bio – pomozi mu, a ne odmozi. Pomoli se Bogu za svoga Episkopa, a ne kudi ga. Prećuti, ako li već nemaš šta lepo da kažeš. Tu ćeš se pokazati pravim slugom Božijim i pastirom stada Njegova. Pa i sam znaš da Gospod vidi pravu istinu i da će svakome suditi po zaslugama našim. zašto tražiš pravde ljudske pored pravde Božije?
    Ne govorim ovo brate Jovane, da te prikažem ovde pred ljudima kao lažljivog, jer ja to ne znam – nisam iz Dalmacije i svaka takva moja reč bi bila osuda i meni sigurno na teret, pored svega ostalog što imam sigurno nepotreban. Ali želim da ti skrenem pažnju da ovo nije način na koji ćeš pomoći vašu situaciju. Ti popljuva Episkopa, a ne izloži ni jedan primer, savet, poruku, koje bi pomoglo popravku ovakve situacije koju ti navodiš. Sigurno je Episkop pročitao ove tvoje reči. Sumljam da je u njima prepoznao dobronamerno skretanje pažnje, već samo ogorčenost, ljutnju i osudu. I da je to istina što kažeš, ne pomažu ovakve reči.
    Svaki dan čitam razne osude ovoga ili onoga, retko ko koga pohvali ili postavi kako primer. Znam koliko me smeta kada narod kaže popovi ovakvi, popovi onakvi, nigde svetlog primera. Nema li ih? Ma ima ih na stotine, što Episkopa, što kaluđera, što sveštenika, što naroda. Samo nas ti ne interesuju, lepše nam se naslađivati ružnim stvarima, jer se i mi bolje onda osećamo u svojoj koži kada vidimo „koliko drugi greše“.
    Ovde pomenutog Episkopa znam još od bogoslovije kao profesora. Nikada u njegovom srcu nisam video neljubav, već samo ljubav. VIdeo sam koliko posvećuje pažnje svojoj Eparhiji, što se malo koji Episkop može pohvaliti. Video sam, barem u mom prisustvu, da ne odbacuje sveštenike, ni narod, no sa njima sedne, popriča – ne odvaja se od njih. Dobro, ja sam tada bio gost, možda nije uvek tako. Ali brate moj, ako je strog prema vama, pa i ja sam prema svome detetu, što ne znači da ga ne volim, naprotiv posle Gospoda najviše ga volim – zato sam i strog. Da se ne opusti, već da bude budan. Možda zbog toga ti u očima izgleda kao da ne polaže dovoljno pažnje prema vama. Ne znam, Bog zna. Njemu se moli i Njega prizivaj u pomoć (što sam siguran da i radiš neprestano,jer se trudiš da budeš dobar sveštenik)i On će pomoći i tebi brate i Preosvećenom Fotiju i svima nama da se u ove dane popravimo, progledamo i vratimo na pravi put Spasenja, ako smo sa njega skrenuli.
    Pomeni brate u molivama svojim i praštaj.
    VI ste nama u svakodnevnim molivama, jer zamo koliko vam je teško u stradalnoj Dalmaciji i znamo koliko se svi (i klir i narod) trudite za opstanak na tako trusnom području. Nama je u našoj Eparhiji teško, ali vama je 100 puta teže. Neka vam Gospod podari snage da izdržite i osvetlate obraz Pravoslavnog Srbina, pa da zajedno oče (ako ja zaslužim) služimo i Nebesku Liturgiju sa svim našim Episkopima, sa našim Episkopom Fotijem. Amin brate, Amin!

  11. Hvala ti brate Nenade na ovome savetu. I ja znam da sam malo prenaglio, ali nista slagao nisam. Nije to samo moje misljenje nego i misljenje sve ostale bratije.
    Ali brate Nenade pise i u Sv.Pismu ako ti brat sagresi pokaraj ga nasamo, akoli te ne poslusa cini to pred dva svedoka, ako te ni tada ne poslusa reci Crkvi, a ako te ni onda ne poslusa neka ti bude kao neznabozac. Zar ne pise tako?
    Kako brate Nenade da postim iskreno kada mi moj episkop svojim postupcima ne dopusta? Ne mislim ja na osvetu i ne zelim ja njemu nista lose. Koliko ja mislio njemu ili nekome drugome nesto lose neka meni Gospod Bog vrati stotinu puta vise!
    Ali sve moj brate Nenade ima granicu. Dosta je brace svestenika njega opominjalo ali ne vredi. Znam ja da mi ne zivimo u idealnom svetu. Ali ako mozemo nesto promeniti zasto da to ne ucinimo? Pa i na ovaj nacin.

  12. Gledaj da pred Gospodom budeš čist, a ostalo nije važno.
    Moli Gospoda da ti da snage da na sebi ispuniš narodnu izreku/molitvu: „Daj mi Gosopde snage da promenim ono šta mogu promeniti, smirenja da prihvatim ono što ne mogu promeniti i mudrosti da razlikujem ovo dvoje“.
    Piše brate u Sv. Pismu za opomenu brata, no meni se učini da ti krenu obrnutim redom.
    Polako, uz molitvu, daće ti Gospod snage da prebrodiš ovo i pored iskušenja post dobro da ispostiš (dobru trku da istrčiš). Sve su ovo velika iskušenja koja moramo prebroditi i ljubavlju pobediti, pogotovo u ove dane posta. Ti pokaži svoju ljubav i u momentima kada te drugi kude, pa makar i bezrazložno. Neće ti taj trud proći neprimetno, a svi čista srca će u tebi tada prepoznati pravoga pastira.
    Moli se Bogu, On će naći rešenja za sve naše probleme. Na nama je samo da ispunimo reči našeg Svetog Patrijarha Pavla: „trudite se koliko možete, a ono što ne možete, Bog će nadoknaditi“.
    Sve najbolje od Gospoda brate Jovane!

  13. Hvala o.Nenadu na blagorodnoj besedi i sto je probudio ljubav kod svestenika i odbranio episkopa Fojtija.
    Istim ovim recima se moze odbraniti i episkopi Atanasije, Amfilohije, Irinej i ostali novotarci.
    Jedino ostaje verni srpski narod koji ne razume jevandjelsku nauku i sprema se na velike demonstracije u Beogradu. Bojim se da ce u svom ogorcenju gadjati pokvarenim jajima patrijarsiju i zlo koje vide u njoj.
    Molim Boga da ne bude tako.
    Sve najbolje od Gospoda brate Nenade!

  14. Brate Jovane,poslušaj savete o.Nenada kao što ću ih i ja nadam se poslušati ili bolje reći truditi se da ih ispunjavam koliko je to više moguće.Brate Jovane,u tekstu gore navedenom shvatio sam da ti vidiš „trun“ u oku brata svoga (vladike Fotija) a „kladu“ u oku svome ne vidiš!!!Našim sveštenicim je bilo jako krivo i smatraju da je vladika Fotije pogrešio ako je za vreme ispovesti sveštenstva u ep.dalmatinskoj na sv. liturgiji postavio mladog jeromonah o.Naum,učenika 4raz. bogoslovije da načalstvuje.
    Zapamti brate Jovane „ko je prvi može biti i zadnji“.
    Mene samo zanima koji sveštenik više voli „kaluđere“ od „popova“ ili koji „kaluđer“ više voli „popove“ od kaluđera???
    Brate Jovane,kao što tebi u ep.dalmatinskoj „smeta“ vladika Fotije tako možda i ti nekom smetaš u tvojoj parohiji??Dali si se to nekada zapitao ili smatraš da si idealan hrišćanin koji može svima da sudi???
    „kakvim sudom sudiš onakvim sudom ćeš biti suđen“
    Prosti brate i moli se za nas grešne….

  15. Brate Slobodane20!
    Što se tiče „truna“ i „klade“ u oku brata svoga vidim da ti to najbolje znaš.
    „Vašim“ sveštenicima nije bilo krivo i ne smatraju da je vladika Fotije pogrešio što je o.Naum načalastvovao, jer to nije istina. Niti je kome krivo niti je o.Naum načalstvovao na Svetoj Liturgiji. Načalstvovao je ep.Fotije. Toliko o tome koliko poznaješ liturgiku.
    Što se tiče „kaluđera“ i „popova“ ni tu nisi u pravu. Takav je slučaj samo u Dalmaciji.
    Koliko vladika Fotije meni „smetao“ tako i ja smetao pred Gospodom na Sudnji dan. Da li nekome smetam u parohiji? Možda, ali da mene neko stalno upozorava na nešto ja bih se ispravio. Onda je verovatno do mene. Nisam takav da ne poslušam savet.
    A što se tiče “kakvim sudom sudiš onakvim sudom ćeš biti suđen” slažem se s tim. Kako sudim neka mi se sudi. Ali se brinem „brate“ Slobodan20 za tebe.

  16. Brate Jovane,pošto vidim da si našao previše grešaka kod vladike Fotija i da ti najbolje znaš gde on greši zašto ne kažeš vladici da nije u pravu,da greši??To nisi uradio a vidim znaš da ogovaraš svog vladiku!!! Bilo kako bilo vladika izobražava Hrista, dali on grešio ili ne (ako za to nisi čuo onda se malo bolje pozabavi liturgikom, predmetom iz bogoslovije ili fakulteta)!!! Ne znam zašto si ono napisao „Vašim“ sveštenicima??? Nastoj da se moliš za nas grešne i da se brineš o svojim parohijanima ako to želiš!!!Zanima me dali si ikada čuo,pročitao ili video svešteničku zakletvu koja se polaže na rukopolaganju???Ako nisi video ja ću ti reći da se u toj zakletvi sveštenik zaklinje na poslušanje a najpre na poslušanje svoga vladike ma kakav on bio!!!
    Prosti smireni brate Jovane i pomeni u molitvama….

  17. Brate Slobodan20,
    ja možda nisam imao hrabrosti da mu kažem u lice (što ne znači da neću uskoro), ali jesu ostala braća sveštenici.
    Tada se nisam slagao sa njima ali sada vidim da su bili u pravu!
    „Dobro“ si „informisan“ pa onda možeš znati i koji su to. Znači, episkop sve što je ovde napisano zna, pa mi sada reci ko koga ogovara?
    „Vladika izobražava Hrista“ – tačno, ali nije Hristos i grešan je kao i mi svi! Zato me nemoj ti učiti liturgiku! Negde si usput čuo za taj predmet a nemaš pojma koja i kakva je to nauka.
    Molim se prvo ja za sebe grešnog a onda i ostale, a parohijskoj dužnosti me ne trebaš ti učiti!
    Kao sveštenik znam šta piše u zakletvi (ja sam je potpisao), ali znam i kako episkop treba da se ponaša prema sveštenicima!
    Episkop nije svemogući i zamenjiv je. A ne zaboravi da je i on potpisao zakletvu na HIROTONIJI, pa prouči zakletvu episkopa!
    I da završim.
    Sve što sam napisao stojim iza toga i više ne ulazim u raspravu sa tobom, jer je bespredmetno raspravljati sa tobom. Ne razbacuj se frazama i rečima za koje ni ne znaš šta znače!
    Pomenuću te u molitva, a zamoli i vladiku (kao njegov advokat) da te pomene! Zaslužio si, mada nisi ništa postigao! Nemoj ga više braniti jer ga ne možeš odbraniti!

  18. Brate Jovane, sa ovim glupostima treba da se prestane.
    Kosovo, Srbija i Opstanak SPC su goruce teme.
    Vise je nego jasno da episkop Fojtije ne predvodi RUSIOCE SVETOSAVLJA. To su stotinu put vec nabrojani svestenici i episkopi. Oni su preoteli vlast, oni otkazuju Sabor, oni zele da „jezuita bude Prvi medju jednakima“ i svi su u Beogradu.
    Komentatori tipa Sojke, Jovicica i vecine gore nemaju nikakav cilj niti nacin kako pomoci Srbiju jer ne mogu pomoci ni sebi.
    http://www.novinar.de/2008/04/03/kako-spreciti-ludosti.html

  19. Brate Jovane,
    vidim da ti vladika Fotije nikako ne odgovara,nadam se da će ove godine na saboru SPC biti izabran novi vladika,sadašnji arhimandit i iguman manastira Krke German koji će ako Gospod da biti novi vladika ep.almatinske.
    Daće Gospod da se to desi pa će otići mnogi „ološ“ iz eparhije dalmatinske a među njima i takvi kao ti koji ogovaraju svog vladiku.Misliš da je moj vladika (mislim u mojoj eparhiji) zlatan i jako dobar???Ako misliš da je tako varaš se,ali ja ipak njega ne ogovaram po internetu.Pošto vidim da dobro znaš liturgiku,zanima me dali si završio PBF ili si završio tamo neku šumarsku školu pa si eto nekako upao na mesto sveštenika??Koliko znam 2 ili 3 sveštenika su završila fakultet iz ep. dalmatinske!!!Ti se nemoj brinuti šta i kako se vladika zakleo na hirotoniji,to nije tvoj posao,dali te je neko odredio da se ti o tome staraš??Zapitaj se dali je hrišćanski i dobro pred Gospodom to što ogovaraš svog vladiku???Svi grešimo pa i vladika,nema toga koji neće zgrešiti (mislim na ljude)!!!
    Reci mi bar 5 knjiga (bogoslovskih) koje si pročitao u proteklih 5 meseci???A da te pitam koja je stranica najbolja za ogovaranje svoga vladike???Ti to verujem najbolje znaš!!!
    Prosti brate i moli se za nas grešne,pomeni grešnog slugu Slobodana u molitvama.

  20. Tačno.
    Završih šumarsku školu, a u šumi videh mnogo takvih kao ti. Pa rekoh sebi odoh ja u „popove“, mora biti bolje, ali se prevarih. Iz šume dođoh u prašumu. Bolje mi je bilo u šumi, jer tamo znaš na čemu si. Tamo sam bar bio čovek među…, a ovde sam odjednom postao „ološ“ među „ljudima“. Bravo kaluđeru „obrazovani“!!!

  21. Nisam ti stigao odgovoriti ranije na poruku ali evo sad ću!!!
    Za tvoju informaciju nisam kaluđer,da sam kaluđer sigurno ne bih imao kompijuter,odgovarao na ove tvoje provokacije!!!
    Pa vidim,ti i jesi šumar i to pop najamnik „primio si platu svoju“!!!
    Vidim nisi mi odgovorio ni za knjige koje (ni)si pročitao???
    E pametni pope bolje vodi brigu o parohiji i narodu!!!
    Takvi smo mi Srbi (kao ti),samo gledamo ko šta radi,kako radi i uvek smo mi pametni da damo neki odgovor ili ponudumo neko pametno rešenje!!!
    Ti kao sveštenik morao bi biti smiren i ne odg.na ove poruke,ali ti smirenja nemaš!!!
    Smiravaj se Jovane i moli se Gospodu!!!

  22. E tu se slažemo!
    Kaluđeri nemaju kompjuter, ali da im vidiš laptop!
    Platu se zna ko određuje, a to sigurno nisi ti!
    Što se tiče najamnika pogledaj se u ogledalo (samo se nemoj početi persirati)!
    Kako se obrazujem i šta čitam tebi se ispovedati neću, a da sam pametniji od tebe to sigurno jesam!!! Ako nisam zašto me upućuješ da vodim brigu o parohiji i o narodu? Zar je to poziv šumara???
    A što se tiče Srba – ponosan sam što jesam SRBIN (a vidim da ti nisi ponosan na svoju naciju?!) i kakvi smo takvi smo, ali svoji smo (ne računaj tu sebe)!
    A o kaluđerima, slepac jedan, kakvi su pitaj narod, ne mene. Oni su svedoci! I koga bi ti za vladiku, nesretniče? Raspitaj se o tome „tvome budućem vladici“!
    Smirenja imam, ali prema takvima kao ti – to je veruj teško!
    A veruj i da više na tvoje poruke odgovarati neću! Nije moj nivo! A tebi želim sve najlepše od Gospoda, a najpre razuma i pameti!

  23. Vidim,samo sebe hvališ a to ti baš nije pametno i opet se moram vratiti na ono što sam već rekao „trun u oku brata svoga vidiš a kladu u oku svome ne vidiš“!!!
    Ja nikada nisam rekao da sam pametniji od tebe a vidim ti se hvališ „svaki cigo svoga konja hvali“!!!
    Bilo kako bilo Gospodnja je volja ko će biti izabran za vladiku!!!
    Izgleda da ne čitaš Sv.Pismo pa si zaboravio ono što je napisano a napisano je da su Hrista udarali,šibali,pljuvali i ko zna šta sve radili pa on nikog od njih nije uvredio niti vređao kao ti mene,dali si ti sa takvim smirenjem čist pred Gospodom???
    Ako te zanima ja nisam ni kaluđer a ni sveštenik tako da me ne moraš nazivati da sam jedan od „njh“!!!
    A što se tiče Srpstva,ja sam na to ponosan i to nigde ne krijem!!!
    Srbin kao ti morao bi da zna 7 srpskih zapovesti,dali ih ti znaš ili se samo tako zoveš Srbin???
    Ako si Srbin dali si bio na Kosovu i pročitao kletvu despota Stefana Lazarevića ili nisi čuo ni da je on postojao i šta je napisao???
    Eeee moj Srbine…..
    Dali se smeš usuditi i otkriti ko si,da se negde sretnemo i samo da te pogledam u oči???
    Verovatno ne smeš jer si kukavica,da nisi kukavica ne bih ovakve stvari pisao???
    Dobar primer daješ vernicima kad čitaju sve ovo i oni se sigurno pitaju „Bože kakav je ovo sveštenik kad se ovako svađa na internetu,dobro nam je pokazao kako treba,ako može taj pop što ne bih mogao i ja???
    Eeee pope,pope,stidi se sebe,sa ovim što radiš samo se ponižavaš!!!

  24. Svo vreme sam pratio ove rasprave i nisam hteo da pisem, ali evo da i ja nesto kazem. Pozivam svestenika da se predstavi???
    Onda mozemo vise da cujemo i od njega a isto i od Slobodana.
    Dakle, Jovane i Slobodane predstavite se???
    Bice nam zanimljivije,jer cemo tad vise moci da saznamo o vama i sami procenimo da li je sve to sto vi pisete, istina odnosno tacno?
    Hvala

  25. Brate ja se ne moram predstavljati,vać sam se predstavio,ja se zovem Slobodan i svoje ime nigde ne krijem!!!
    Vidiš kako je „Jovan“ ućutao,nema njegovog pravog imena???
    Ja nisam sveštenik!!!

  26. Hehe..tu se spominju neki fakulteti koje imaju ili nemaju svestenici ep.dalmatinske, pa to tamo nije ni potrebno..to su sve dosli „BOSANCI“ koje niko nije trebao primiti ili nije hteo..pa hajd da navuku mantiju pa makar u Dalmatinskoj eparhiji.
    A to je sve Ep.Fotije iskoristio kako bi navukao sto veci broj Parohija da izvuce milionska sredstva od Hrvatske drzave za toboz obnovu crkvenog zivota.
    Nista nego reci lukavo i od jednih i drugih..pa zato je to tako..a isto je slicno ili jos gore u Gornjokarlovackoj eparhiji..hehe

  27. … [Trackback]

    […] Read More on that Topic: novinar.de/2008/03/23/tiha-pobuna-svestenstva-eparhija-dalmatinske.html […]


Пошаљите коментар

Да би сте послали коментар морате бити улоговани

GENOCIDE REVEALED
logo
Писанија Грешног Милоја
Проф. Др. Миодраг Петровић

Проф. Др. Миодраг Петровић

КРОТКИ ЛАФОВИ!
Антиекуменистички сајт

НОВИ Антиекуменистички сајт

„СТРЕЉАЊЕ ИСТОРИЈЕ“
logo
ПРАВОСЛАВАЦ 2017
ГЕНОЦИД
ЈАСТРЕБАРСКО 1942
БОЈКОТ НАРОДА – документарац
новинар.де
Loading
КОРУПЦИЈА, ВЛАСТ, ДРЖАВА
logo
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
logo