logo logo logo logo
Рубрика: Политика, Друштво    Аутор: новинарство    1.773 пута прочитано    Датум: 25.10.2011    Одштампај
PDF pageEmail pagePrint page

Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda

Pošto je otkrio kako i na koji način partije na vlasti preko privatnih agencija kontrolišu medije i arče budžetski novac, Savet

+++

za borbu protiv korupcije Vlade Srbije je otkrio i kako visoki državni funkcioneri, a članovi vladajućih partija, sa svojim privatnim preduzećima posluju sa državnim institucijama na čijem se čelu sami nalaze, i zgrću vreće novca.

Kao najdrastičnije primere sukoba interesa i kršenja zakona Savet je naveo Dragana Đilasa, gradonačenika Beograda i zamenika predsednika Demokratske stranke i njegovog partijskog druga Srđana Šapera, doskorašnjeg člana Predsedništva Demokratske stranke i neformalnog savetnika predsednika Srbije Borisa Tadića, čoveka koji je upravo za DS radio najznačajnije predizborne kampanje.

Ova dvojica prozvanih, a poznatih javnih radnika još su optuženi za monopol na tržištu reklama i marketinga i ne libe se da rade i poslove koji se sukobljavaju sa zakonima ove države. A na koji način?

- Značajno mesto na tržištu reklama i marketinga imaju agencije u kojima udeo u vlasništvu ima gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. On je čak vlasnik četvrtine udela u marketinškoj agenciji Multikom grup, u kojoj je nekada imao gotovo 50 odsto akcija. Danas druga četvrtina pripada Milici Delević, šefici Kancelarije za evropske integracije Vlade Srbije – tvrde istraživači Saveta u svom izveštaju.

SVE ZA EMOUŠN

Savet se bavio i strukturom preduzeća Multikom grupe, za koju kaže da je osnovana 2004. godine i bavi se oglašavanjima u medijima, zakupu medijskog prostora, finansiranjem produkcija, kupovinom i prodajom televizijskih prava. No, ono što Savet potencira jeste to da Multikom grup poseduje akcije i u drugim agencijama i to 93 odsto u Direkt media, koja se takođe bavi prodajom reklamnog prostora. Članice ove grupe su i tri firme sa nazivom Direkt media koje posluju u Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini.

Takođe, Savet tvrdi da je Multikom grupa većinski vlasnik i brojnih domaćih preduzeća Spark Event Promotion, preduzeća za promotivne aktivnosti, Sports ADD za knjigovodstvo, Big Print za štampanje i Frendee za trgovinu preko interneta. U grupi tih preduzeća nalazi se i agencija Emotion u kojoj je Multikom bila suvlasnik 49 odsto. A značajna je po tome što realizuje najskuplje televizijske programe poput “Velikog brata”, “48 sati svadba”, “Sve za ljubav”, “Menjam ženu”, Operacija trijumf”, Uzmi ili ostavi”…

Sve za partiju: Srđan Šaper sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem i ministrom odbrane Draganom Šutanovcem

Prema tvrdnjama APR Multikom je 7. juna ove godine brisan iz registra kao suvlasnik u produkcijskoj kući Emotion, a kao jedini vlasnik upisano je preduzeće IMGS Gorana Stamenkovića, koji je do ove promene u vlasničkoj strukturi imao 51 odsto akcija.

Inače, Multikom i Direct media iz godine u godinu beleže ogroman neto dobitak. Neto zarada u 2010. godini Direct media iznosio je 759 miliona dinara, a Multikom grup nešto više od 790 miliona dinara. Sve ove silne agencije, kompanije, produkcijske kuće u vlasništvu gradonačelnika Đilasa ne bi izazvale pažnju, da Savet nije otkrio nepravilmnosti u poslovanjima.

- Na osnovu podataka dobijenih od trezora NBS utvrđeno je da štamparija Big print, koja je članica Multikom grup ostvaruje direktnu poslovnu saradnju sa državnim institucijama, među kojima ima i onih koji se finansiraju iz budžeta grada Beograda, čiji je gradonačelni Đilas, upravo vlasnik Multikom grup – tvrdi Savet. A šta je sa sukobom interesa?

Na kraju, sve ove silne kompanije jednog gazde, sve zarade, sva ova ispumpavanja novca poreskih obveznika, naveli su istraživače Saveta, da potvrde kako caruje i monopol u ovoj oblasti na prostoru ove države.

Mrsna svadba

Poslujući sa državnim institucijama, najveću zaradu po jednom ugovoru imala je kompanija Dragana Đilasa Emotion production. Ona je samo za emitovanje “48 sati svadba” po epizodi dobila 13 hiljada evra. Ugovor je prvobitno sklopljen na 104, pa na još 104, ukupno 208 epizoda. Samo od tog posla Đilas je zaradio 2.693.184 evra.

Ortak sam sebi

Savet je utvrdio da je štamparija Dragana Đilasa Big print ne samo poslovala sa državnim institucijama, već sa onima koje se finansiraju iz budžeta Beograda, na čijem čelu je upravo Đilas. Poslovala je sa skupštinom grada Beograda, opštinom Novi Beograd, Bibliotekom grada Beograda, brojnim pozorištima, Kulturnim centrom Beograda, Domom omladine. Pružala usluge Istorijskom, Pedagoškom, Narodnom i Muzeju istorije Jugoslavije.

- Dragan Đilas preko svojih agencija kontroliše zakup najvećeg dela reklamnog prostora na nacionalnim i regionalnim televizijama u Srbiji – tvrde u Savetu.

I još jedan Đilasov partijski drug bio je posebno interesantan istraživačima Saveta. Reč je o Srđanu Šaperu vlasniku nebrojeno agencija, kompanija, preduzeća. Čoveku čije su kompanije opsluživale u protekle tri godine sedam ministarstava Srbije i pružale marketinške usluge za ukupno 103 budžetska korisnika. Među njima je bilo najviših državnih organa, od predsednika Republike, Vlade Srbije, pa do velikog broja javnih najvećih preduzeća poput JP Putevi Srbije.

Šaper je budžetski novac isisavao preko agencije Meken Erikson, u čijem sastavu su još poslovale agencije Univerzal media, McCann grupa, McCann Erikson, McCann Erikson Public Relatinos i McCann Erikson Clipping. Samo Univerzal media agencije godišnji obrt u regionu je 25 miliona evra, dok su kompanije koje su poslovale u Srbiji ostvarile neto dobit od 12 miliona evra. Da sve ove kompanije ili agencije žive uglavnom od budžetskog novca potvrđuje i poslovanje Šaperove agencije Erikson press clipinga koja je u 2008. zaradila 34 hiljade dinara.

Sa dolaskom Demokratske stranke na vlast zarada za 2009. iznosila je oko 8 miliona dinara, a prošle godine bila je oko 9 miliona dinara. Takođe, Šaperova agencija vodila je i kampanju za vakcinaciju protiv svinjskog gripa i za taj inače propali posao naplatila od Ministarstva zdravlja 6,7 miliona dinara.

Ni ostali članovi DS nisu zaostajali u sklapanju poslova sa budžetskim ustanovama. Činili su to Branimir Dimitrijević Tucko, Nebojša Krstić, Tatjana Pantić koja je preko agencije Media pool od Telekoma za promovisanje te kompanije u 2010. zaradila nešto manje od 29 miliona dinara.

Inače, velike državne kompanije i ministarstva Vlade Srbije bili su ciljna grupa ovim privatnim agencijama čiji su vlasnici bili članovi DS. Posebno su se vrteli oko Ministarstva za životnu sredinu koje je bilo i najdarežljivije. Tako je i izvesna Maja Todorović “sarađivala” sa Dulićem, koji joj je za kampanju “Očistimo Srbiju” platio čak 47,2 miliona dinara. Inače, to Ministarstvo minule godine samo za pomenutu kampanju potrošilo oko 130 miliona dinara.

NADNICA ZA BUDNOST

Pored toga, tvrdi Savet, Ministarstvo životne sredine imalo je neuobičajenu praksu, često je angažovalo udruženja građana kao firme, baš za kampanju “Očistimo Srbiju”. Pa je tako Udruženje građana Egzit za produkciju programa u kampanji “Očistimo Srbiju” naplatila 23 miliona dinara za 2009. a prošle godine 20 miliona dinara.

I Nezavisno udruženje novinara Srbije već dve godine je angažovano da “prati aktivnosti” kampanje “Očistimo Srbiju” i za to “budno motrenje” 2009. dobilo 1,41 miliona dinara, a 2010. godine dobilo je 1,7 miliona dinara pošto – oka nije sklapalo.

Sutra: Gospodari reklama (VESTI)

24. 10. 2011. 07:11h | T. Zečević – Vesti

izvor: VESTI




2 коментара у вези “Ko kontroliše medije u Srbiji (7): Imperija gradskog oca”
  1. Dok su lopovi na vlasti, oni su svemoguci i za PRAVDU zato ne dodirljivi. Lopove na vlasti od krivicne odgovornosti i sudskog gonjenja stiti njihov skupstinski “imunitet” koji teorejski moze lopovima da se oduzme, ali u praksi to ide veoma tesko, jer “vrana vrani oci ne vadi”!

  2. E, jadna Srbijo, gde su ti oci?! Da li se tebe ovo tice uopste?!


Пошаљите коментар

Да би сте послали коментар морате бити улоговани

GENOCIDE REVEALED
logo
РУШЕЊЕ РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ
РУШЕЊЕ РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ

Теорија и технологија преврата

НОВО – КРОТКИ ЛАФОВИ!
НОВИ Антиекуемнистички сајт

НОВИ Антиекуемнистички сајт

“СТРЕЉАЊЕ ИСТОРИЈЕ”
logo
ПРАВОСЛАВАЦ 2017
ГЕНОЦИД
ЈАСТРЕБАРСКО 1942
БОЈКОТ НАРОДА – документарац
новинар.де
Loading
КОРУПЦИЈА, ВЛАСТ, ДРЖАВА
logo
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
logo